22/06/2016 11:43 πμ.
10 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα υπόσχονται να αλλάξουν την χώρα και να την
τοποθετήσουν μετά από δεκαετίες και πάλι στον Σιδηροδρομικό Χάρτη της
Ευρώπης. Τα έργα είναι στον κύριο διάδρομο της χώρας τον λεγόμενο ΠΑΘΕΠ.
ΠΑΘΕΠ
είναι το ακρωνύμιο του διαδρόμου που περιλαμβάνει τον άξονα
Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας. Αφορά το τμήμα
Ψαθόπυργος-Ειδομένη το οποίο αλλάζει γίνεται σύγχρονο και ηλεκτροκίνητο.
Συγκεριμένα στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη έχουμε πλέον τα εξής έργα:
Πειραιάς-Αθήνα:
Το έργο ολοκληρώνει την ηλεκτροκίνηση (και κάποια άλλα έργα) στο
κεντρικό αστικό τμήμα της πρωτεύουσας. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο
τέλος του έτους.
Αθήνα-3 Γέφυρες-Τιθορέα: Τα έργα στο τμήμα
Αθήνα-3 Γέφυρες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Από τις 3
Γέφυρες μέχρι την Τιθορέα είναι ολοκληρωμένα. Περιλαμβάνουν
ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση.
Τιθορέα-Δομοκός: Το μεγαλύτερο εν
ενεργεία σιδηροδρομικό έργο της χώρας με κόστος 415εκ.ευρώ. Περιλαμβάνει
την ολοκλήρωση με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του
τμήματος. Θα ολοκληρώσει τα έργα στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2017.
Ανάταξη
σηματοδότησης κατά τμήματα στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Πρόκειται για
έργο συμπληρωματικό που επαναφέρει στην πρότερη κατάσταση τη
σηματοδότηση του κεντρικού διαδρόμου της χώρας. Προβλέπεται να
ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016.
Ανισοπεδοποίση
Σιδηροδρομικών γραμμών Μενεμένης: Αστικό έργο με σημαντικό αποτέλεσμα
καθώς απελευθερώνει τις γραμμές και προσθέτει ασφάλεια στις διαβάσεις
της περιοχής. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018 αλλά δεν επηρεάζει το
διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Ολοκλήρωση Αναβάθμισης Σιδηροδρομικού
τμήματος Πολύκαστρο-Ειδομένη: Εργολαβία σκούπα που ολοκληρώνει το
διάδρομο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Με την
παράδοση του για πρώτη φορά ηλεκτροκίνητα τρένα από άλλες χώρες θα
μπορούν να ταξιδέψουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ:
Μέχρι τέλος του 2016 ολοκληρώνονται τα έργα στην περιοχή της Αθήνας.
Μέχρι τέλος του 2017 πλήρης λειτουργία στο διάδρομο
Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
Στο διάδρομο Αθήνα-Πάτρα έχουμε έργα μέχρι τον Ψαθόπυργο τα οποία είναι τα παρακάτω:
Τα
έργα στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Πάτρα χωρίζονται σε πολλά τμήματα
και η Πάτρα δεν αναμένεται σύντομα να δει το σύγχρονο τρένο στην πόλη.
Αναλυτικά:
Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο): Έργα-σκούπα που περιλαμβάνουν
και τις γραμμές αλλά όχι την ηλεκτροκίνηση και αναμένεται να
ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2017.
Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος:
Τα έργα περιλαμβάνουν την υποδομή και όχι τις γραμμές, ούτε την
ηλεκτροκίνηση. Αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2017.
ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
Για
να μπορέσει να λειτουργήσει ο σύγχρονος διπλός σιδηρόδρομος στο
διάδρομο Αθήνα-Πάτρα υπόλείπονται σημαντικές εργολαβίες που
περιλαμβάνουν:
1.Το έργο υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που ενώ έχει δημοπρατηθεί έχει μπλοκάρει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
2.Τα έργα ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο).
3.Τα έργα επιδομής (η διπλή γραμμή δηλαδή) και ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Ροδοδαφνη-Ρίο
4.Ρίο-Λιμένας
Πάτρας: Δεν έχει ακόμα αποφασιστεί η χάραξη, δεν υπάρχουν τελικές
μελέτες και η δημοπράτηση (εφόσον συμφωνηθεί η τελική χάραξη) δεν είναι
πιθανή πριν το 2017.
Με την μέχρι σήμερα εικόνα των έργων δεν
περιμένουμε το ηλεκτροκίνητο τρένο στη Δυτική Ελλάδα, μέχρι το Αίγιο
τουλάχιστον πριν το 2019.